TURISTICKÁ TRASA BÍLÁ OPAVA

HLAVNÍ BODY:
KARLOVA STUDÁNKA – NA PALOUČKU – NAD VODOPÁDY BÍLÉ OPAVY – POD OVČÁRNOU – OVČÁRNA

Celková délka trasy je 6 km

Nadmořská výška hlavních bodů:
Karlova Studánka – 800 m
Na Paloučku – 972 m
Nad vodopády Bílé Opavy – 1190 m
Pod Ovčárnou – 1 213 m
Ovčárna – 1 305 m

Popis: od rozcestníku Hubertus v Karlově Studánce (horní konec obce) se vydáme po asfaltové komunikaci a po 1 km odbočíme do leva (po pravé straně odpočívadlo) na kamenitou lesní cestu. Po pravé straně můžeme ve spodních partiích stezky vidět kamenné přehrážky budované od počátku 20. století k zabránění unášení balvanů, štěrků a dříví do níže položených osídlených oblastí. Po mírném stoupání a podél Bílé Opavy pokračujeme k rozcestníku Na Paloučku. Odtud můžeme zvolit modré nebo žluté značení. Trasa po modré značce je méně náročná a měli by ji zvolit méně zdatní turisté. Trasa po žluté značce je extrémně náročná, ale další 1,5 km patří mezi nejkrásnější horské místa Jeseníků. Pokračujeme rovně po žluté mírným stoupáním po kamenité pěšině a zanedlouho se nám otevře kotlina s rozsáhlým polomem. Silná vichřice postihla tuto oblast na podzim roku 2004 a poničila 7 ha lesa. Horský les je zde ponechán přírodě. Za touto otevřenou kotlinou nás čekají nádherné scenérie stezky Bílá Opava. Tato část trasy je nejnáročnější, ale taky nejkrásnější. Procházíme po mnoha mostcích, schodištích a lávkách kolem vodopádů, četných kaskád, horských bystřin, skalních útvarů a romantických zákoutí smrkového pralesa, až k rozcestníku Nad vodopády Bílé Opavy. Odtud pokračujeme vpravo po žluté, trasa se zde odklání od toku Bílé Opavy a stoupá po horské louce k chatě Ovčárna.
11 fotografií

Rekreační oblast Ostružná nabízí ideální podmínky pro zimní i letní rekreaci. Ski park nabízí spoustu sjezdových a běžkařských tratí. V létě ideální pro horskou turistiku a cykloturistiku.