OKRUŽNÍ TURISTICKÁ TRASA BRANNÁ-PASÁK-PŘEDNÍ ALOJZOV-BANJALUKA-BRANNÁ

Alojzovské louky – 805 m
Banjaluka (haj.) – 610 m
Branná (most u žst) – 575 m

Popis: nenáročná trasa vede mírně zvlněnou krajinou s výhledy na pohoří Kralického Sněžníku. Vhodná především pro ty, kdo nechce šplhat po zdejších hřebenech hor, ale přesto si chce horských procházek užít. Trasa začíná pod železniční stanicí v obci Branná. Vydáme se na jihozápad lesním pěšinkou, která nás pozvolným stoupáním dovede k rozsáhlým loukám. Odtud pak po vrstevnici jz., po 800 m odbočíme vlevo (mírný výstup) a po pár desítkách kroků dorazíme ke skalním útvarům. Zde vznikly velmi zajímavé skalní útvary, jako je Pasák, který připomíná lidskou postavu, nebo mohutný skalní hřib nazývaný Kovadlina nebo Plotna s převisem. Na sever od těchto útvarů, pod údolní hranou je pak další zajímavý útvar Skalní okno. Pokračujeme po horizontu okrajem lesa, částečně lesem s otevřeným výhledem na Brannou a na masiv Kralického Sněžníku až k rozcestníku Přední Alojzov (bývalá obec). Dále přes louku k rozcestníku Alojzovské louky, odtud sejdeme lesní cestou k hájence Banjaluka. Zde se dáme po žluté podél toku říčky Branná a po 1,5 km jsme u konce trasy.
12 fotografií

Rekreační oblast Ostružná nabízí ideální podmínky pro zimní i letní rekreaci. Ski park nabízí spoustu sjezdových a běžkařských tratí. V létě ideální pro horskou turistiku a cykloturistiku.